وزیر بهداشت: حمله رژیم صهیونیستی به کادر درمان برخلاف کنوانسیون ژنو است 

ظفرقندی با بیان اینکه شهید حیدری انسانی فداکار و متعهد بود، گفت: حمله رژیم صهیونیستی به کادر درمان برخلاف کنوانسیون ژنو است. 
کد خبر: ۷۰۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳ - 28October 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، «محمدرضا ظفرقندی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مراسم یادبود شهید علی حیدری اظهار داشت: حمله رژیم صهیونیستی به کادر درمان برخلاف کنوانسیون ژنو است. 

وزیر بهداشت: حمله رژیم صهیونیستی به کادر درمان برخلاف کنوانسیون ژنو است 

متن این‌ پیام به شرح ذیل است: 

شهادت جانسوز دکتر علی حیدری پزشک خدوم انسان دوست جان بر کفش شجاع فهیم و نجیب پس از ۳۳ سال طبابت و کمک به نیازمندان در اقصی نقاط ایران و سال‌ها خدمات پزشکی در لبنان، به دست رژیم جنایتکار صهیونی برخلاف مقررات جهانی، از جمله کنوانسیون ژنو در حمایت از کادر درمان به وقوع پیوست، موجب تألم و تاثر شدید شد. 

شهید بزرگوار دکتر علی حیدری مجاهدت در راه خدا را در طول ۶ دهه زندگی پربرکتش با سلوک، اخلاق، زندگی زاهدانه ایثار و فداکاری در راه انسانیت گره زده بود. 

خدمات قبل از دوره پزشکی در جبهه و جنگ تحمیلی به عنوان دانشجوی پرتلاش پزشکی در خدمت مجروحان جنگ و همچنین در کسوت مدیریت بهداشت و درمان در شهرستان‌های خوزستان و بیش از ۲۵ سال خدمت به مردم نیازمند جنوب لبنان همه نشانه‌ای از رفتار متعهدانه و انسان دوستانه آن پزشک فداکار داشت. 

هدف‌گیری عامدانه دکتر علی حیدری در هنگام عزیمت برای مداوای مجروحان در استان نبطیه، توسط رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی، بار دیگر ضرورت توقف فوری جنایات بی‌شمار صهیونیست‌ها را به دنیا نشان می‌دهد و متاسفانه بی‌محلی مجامع و کشورها در قبال این جنایات بی‌رحمانه نتیجه‌ای جز تداوم و گسترش اقدامات وحشیانه آنها نخواهد داشت. 

اینجانب ضایعه شهادت این پزشک نمونه ایثارگر و مجاهد فی سبیل الله را به همسر فرزندان برادرانی‌اش و به دوستان و جامعه پزشکی ایران و لبنان تسلیت می‌گویم و علو درجات روح بزرگش را از خداوند منان مسئلت دارم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار